Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/1509
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Menezes, Ruimar-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/0287387104567521pt_BR
dc.creatorMata, Frederico-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/1658075341674157pt_BR
dc.date.accessioned2021-01-11T14:50:17Z-
dc.date.available2021-01-11T14:50:17Z-
dc.date.issued2020-11-24-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/1509-
dc.description.abstractThe work “The importance of practical science classes in elementary school II” makes a bibliographic analysis that justifies the use and insertion of practical methodologies as a school routine, analyzing the school context to be able to use the practice as the largest and most complete teaching methodology than just the theoretical applied in most schools. The theoretical framework is based on concepts of meaningful learning and educational experience. The methodology used is qualitative research, which seeks to gather theoretical foundations and build a basis for the use of practical classes, prove the use of theoretical-practical methodology as the real enhancement of the learning process and knowledge construction, and that it is possible to reproduce them in the school environment of the most varied realities and contexts.Keywords: Practical classes. Meaningful Learning. Experimentation.pt_BR
dc.description.resumoO trabalho “A importância de aulas práticas de ciências no ensino fundamental II” faz uma análise bibliográfica que fundamenta a utilização e a inserção de metodologias práticas como rotina escolar, analisando o contexto escolar para se conseguir utilizar a prática como metodologia de ensino associada à aprendizagem teórica aplicada na maioria das escolas. O referencial teórico baseia-se em conceitos de aprendizagem significativa e a vivência educacional. A metodologia utilizada é a pesquisa qualitativa, que busca reunir fundamentação teórica e a construção de uma base para a utilização de aulas práticas como relevante ao processo de aprendizado e de construção de conhecimento. Reitera-se que aprendizagem no ambiente escolar implica em considerar variadas realidades e contextos.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Frederico da Mata (2019108301930024@ifgoiano.edu.br) on 2021-01-11T14:34:24Z No. of bitstreams: 1 tcc_Frederico Mata.pdf: 1136288 bytes, checksum: 4dd1e80bf2481b9fc3130f2f1eb94122 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Johnathan Diniz (johnathan.diniz@ifgoiano.edu.br) on 2021-01-11T14:47:24Z (GMT) No. of bitstreams: 1 tcc_Frederico Mata.pdf: 1136288 bytes, checksum: 4dd1e80bf2481b9fc3130f2f1eb94122 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2021-01-11T14:50:17Z (GMT). No. of bitstreams: 1 tcc_Frederico Mata.pdf: 1136288 bytes, checksum: 4dd1e80bf2481b9fc3130f2f1eb94122 (MD5) Previous issue date: 2020-11-24en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherInstituto Federal Goianopt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Trindadept_BR
dc.publisher.initialsIF Goianopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAulas práticaspt_BR
dc.subjectExperimentaçãopt_BR
dc.subjectAprendizagem Significativapt_BR
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.titleA IMPORTÂNCIA DE AULAS PRÁTICAS DE CIÊNCIAS NO ENSINO FUNDAMENTAL IIpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Educação e Trabalho Docente

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tcc_Frederico Mata.pdf1,11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.