Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/3246
metadata.dc.type: | Trabalho de Conclusão de Curso |
Title: | O PAPEL DO PROFISSIONAL DE APOIO NA PERSPECTIVA DA EDUCAÇÃO INCLUSIVA. |
Other Titles: | THE SUPPORT TEACHER'S ROLE IN THE INCLUSIVE EDUCATION'S PERSPECTIVE. |
metadata.dc.creator: | Passos, Rosicléia Catillene da Silva |
metadata.dc.contributor.advisor1: | Lamonier, Elisangela Leles |
metadata.dc.contributor.referee1: | Souza, Calisto Júnior de |
metadata.dc.contributor.referee2: | Junqueira, Adenilda Rodrigues da Silva |
metadata.dc.description.resumo: | Este artigo tem como objetivo principal compreender o papel do profissional de apoio na educação inclusiva, e qual a importância do mesmo no desenvolvimento e aprendizagem dos alunos com necessidades educacionais especiais. Para conseguir atingir este objetivo foram realizadas leituras de obras sobre o tema, fazendo um estudo descritivo de cunho bibliográfico, conhecendo assim, um pouco sobre a legislação e os marcos da educação inclusiva no Brasil e no estado de Goiás. Os resultados mostraram não apenas que esse profissional é de suma importância no desenvolvimento do aluno com necessidades específicas, mas também a necessidade da articulação entre toda unidade escolar para o desenvolvimento dos estudantes público-alvo da educação inclusiva. |
Abstract: | This study aims to understand the support teacher’s role in inclusive education as well as their importance for the learning and evolution process of students with disabilities. As for making this goal possible, bibliographical research was made on the subject’s literature and then an explanatory study was developed. With this, inclusive education’s legislation and educational landmarks in Brazil and in the state of Goiás was brought to knowledge. The results revealed not only that support teachers are of great importance for the growth of the people with disabilities as students, but also the need for the whole school unit to articulate so the inclusive education students may develop in the best way possible. |
Keywords: | Profissional de apoio Educação Inclusiva Público-alvo |
metadata.dc.subject.cnpq: | CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO::EDUCACAO ESPECIAL |
metadata.dc.language: | por |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Instituto Federal Goiano |
metadata.dc.publisher.initials: | IF Goiano |
metadata.dc.publisher.department: | Campus Iporá |
metadata.dc.rights: | Acesso Aberto |
URI: | https://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/3246 |
Issue Date: | 11-Nov-2022 |
Appears in Collections: | Licenciatura em Pedagogia |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ata de defesa_Rosicléia Catillene da Silva Passos.pdf | 173,17 kB | Adobe PDF | View/Open | |
tcae_Rosicléia Catillene da Silva Passos.pdf | 108,98 kB | Adobe PDF | View/Open | |
art_Rosicléia Catillene da Silva Passos.pdf | 176,84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.