Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/1926
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorCUNHA JUNIOR, JOSÉ EUSTÁQUIO RODRIGUES-
dc.date.accessioned2021-07-12T23:06:07Z-
dc.date.available2021-07-13-
dc.date.available2021-07-12T23:06:07Z-
dc.date.issued2021-07-12-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/1926-
dc.description.abstractThe proposed work brings as its theme the reform of secondary education, with emphasis on the Common National Curriculum Base (BNCC). The central question to be answered is whether these changes brought about by the Secondary Education Reform are significant, important and necessary for the construction of an education that meets the wishes of this generation of students. The methodology adopted is bibliographic and documentary research, having as theoretical references the studies by Corti and Souza (2004), Ferreira and Ramos (2018), Kuenzer (2017), Libâneo (2001), Moreira (2007), Sacristán (2000), among others. For bibliographic and documentary analysis, decrees, laws, books and articles dealing with the object of this study were used. From the analysis carried out, it is recognized the need for a project that discontinues the segregation and massacre of the majority of students, who have historically been restricted from the right to quality education, as a societal project prevails in the country exclusionary.pt_BR
dc.description.resumoO trabalho proposto traz como tema a reforma do ensino médio com destaque para a Base Nacional Comum Curricular (BNCC). A questão central a ser respondida é se essas mudanças ocasionadas pela Reforma do Ensino Médio são significativas, importantes e necessárias para a construção de uma educação que atenda os anseios desta geração de alunos. A metodologia adotada é da pesquisa bibliográfica e documental, tendo como referenciais teóricos os estudos de Corti e Souza (2004), Ferreira e Ramos (2018), Kuenzer (2017), Libâneo (2001), Moreira (2007), Sacristán (2000), entre outros. Para a análise bibliográfica e documental, foram utilizados decretos, leis, livros e artigos que tratavam do objeto deste estudo. A partir da análise realizada, reconhece-se a necessidade de um projeto que descontinue a segregação e o massacre da maioria dos estudantes, que vêm sendo, historicamente, tolhida do direito de uma educação de qualidade, visto que no país prevalece um projeto de sociedade excludente.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by José Eustáquio Rodrigues da Cunha Júnior (2019212301630262@ifgoiano.edu.br) on 2021-07-12T23:01:50Z No. of bitstreams: 1 Artigo_José Eustáquio_VERSÃO FINAL.pdf: 1721336 bytes, checksum: 19ce19f1cba49a2897b7a450fe2923cd (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Patrícia Oliveira (patricia.oliveira@ifgoiano.edu.br) on 2021-07-12T23:05:14Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Artigo_José Eustáquio_VERSÃO FINAL.pdf: 1721336 bytes, checksum: 19ce19f1cba49a2897b7a450fe2923cd (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2021-07-12T23:06:07Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Artigo_José Eustáquio_VERSÃO FINAL.pdf: 1721336 bytes, checksum: 19ce19f1cba49a2897b7a450fe2923cd (MD5) Previous issue date: 2021-07-12en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherInstituto Federal Goianopt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initialsIF Goianopt_BR
dc.relation.ispartofOS DESAFIOS DA BNCC E O NOVO ENSINO MÉDIO: RUMO A UMA FORMAÇÃO ALIGEIRADApt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPolíticas públicas. Novo Ensino Médio. BNCC.pt_BR
dc.subjectPublic policies. New High School. BNCC.pt_BR
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.titleOS DESAFIOS DA BNCC E O NOVO ENSINO MÉDIO: RUMO A UMA FORMAÇÃO ALIGEIRADApt_BR
dc.title.alternativeBNCC'S CHALLENGES AND NEW HIGH SCHOOL: TOWARDS A LIGHTER TRAININGpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
Appears in Collections:Artigos de Periódicos Científicos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Artigo_José Eustáquio_VERSÃO FINAL.pdf1,68 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.