Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/1443
metadata.dc.type: | Trabalho de Conclusão de Curso |
Title: | Diálogos Possíveis Sobre o envolvimento Parental No contexto Escolar |
metadata.dc.creator: | SANTOS, Regina Célia da Silva |
metadata.dc.contributor.advisor1: | NASCIMENTO, Priscila Rodrigues |
metadata.dc.description.resumo: | Resumo: O envolvimento parental é uma ação escolar cujo objetivo é pensar o comprometimento da família na organização da escola para melhorar a aprendizagem da criança. Dessa forma, trata-se de uma pesquisa bibliográfica e documental, haja vista a pesquisa considerar, na análise realizadas, estudos teóricos e documentos legais que regem a educação no Brasil, que apresenta uma discussão sobre estratégias de envolvimento parental.O objetivo principal é contribuir para uma maior participação da família na vida escolar do aluno, visando uma educação de melhor qualidade. Esse estudo resgata a história da criança e a importância do ECA no Brasil. Além disso, são discutidas as contribuições de documentos que regem a educação brasileira. As reflexões propostas possibilitam compreender a necessidade de desenvolver estratégias de envolvimento parental na escola, para que essas duas instituições se tornem corresponsáveis pelo processo educativo e, assim, assegurar uma melhor aprendizagem e formação social do aluno. |
Abstract: | Abstract: Parental involvement is a school action whose objective is to think about the family's commitment to the organization of the school to improve the child's learning. Thus, it is a bibliographic and documentary research, in view of the research considering, in the analysis carried out, theoretical studies and legal documents that govern education in Brazil, which presents a discussion on parental involvement strategies. The main objective is to contribute for a greater participation of the family in the student's school life, aiming at a better quality education. This study rescues the child's history and the importance of ECA in Brazil. In addition, the contributions of documents that govern Brazilian education are discussed. The proposed reflections make it possible to understand the need to develop strategies for parental involvement in school, so that these two institutions become co-responsible for the educational process and, thus, ensure better learning and social formation of the student. |
Keywords: | Envolvimento Parental; Estratégias; Escola |
metadata.dc.subject.cnpq: | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
metadata.dc.language: | por |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Instituto Federal Goiano |
metadata.dc.publisher.initials: | IF Goiano |
metadata.dc.publisher.department: | Campus Trindade |
metadata.dc.rights: | Acesso Restrito |
URI: | https://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/1443 |
Issue Date: | 25-Sep-2020 |
Appears in Collections: | Especialização em Educação e Trabalho Docente |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Monografia de especialização_ Regina Celia da Silva Santos (2).pdf | 425,44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.