Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/758
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Oliveira, Renata Rolins da Silva-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/5276401760313243pt_BR
dc.creatorJesus, Thaís Ferreira-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/9264195584070026pt_BR
dc.date.accessioned2019-12-11T09:59:26Z-
dc.date.available2019-12-11T09:59:26Z-
dc.date.issued2019-10-11-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/758-
dc.description.abstractMental Health is the individual's ability to cope with their normal life emotions and activities and daily stress. The use of games and games in the school environment allows the student to have a better cognitive and emotional development. Therefore, the aim of this review was to analyze through literature whether games and games promote mental health and prevent mental illness in schoolchildren. The methodology used in this article is characterized as qualitative exploratory and bibliographic characteristics. Focusing on the analysis of the benefits of educational games for the individual. We conclude that games and games in the school environment contribute to the social, intellectual and cognitive development of the individual, allow the student to live experiences of achievement, creativity and acceptance, where they learn to deal with their emotions and stress in a playful way. The school is the environment in which human beings spend a good part of their lives and is where teachers have close contact with students and freedom to develop games and games in their classes, thus improving students' mental health. there will be improvement in school performance.pt_BR
dc.description.resumoSaúde Mental é a capacidade do individuo de lidar com suas emoções e atividades normais da vida e com o estresse diário. A utilização de jogos e brincadeiras em ambiente escolar permite ao aluno tenha um melhor desenvolvimento cognitivo e emocional. Portanto o objetivo desta revisão foi analisar através da literatura se os jogos e brincadeiras promovem saúde mental e previnem o adoecimento mental dos escolares. A metodologia empregada neste artigo está caracterizada como qualitativa de características exploratórias e bibliográfica. Com foco na análise dos benefícios dos jogos didáticos para o individuo. Concluímos que jogos e brincadeiras em ambiente escolar contribuem para o desenvolvimento social, intelectual e cognitivo do individuo, permitem ao escolar viver experiências de conquista, criatividade e aceitação, onde aprendem a lidar com suas emoções e stress de forma lúdica. A escola é o ambiente em que os seres humanos passam boa parte da vida e é onde os professores possuem um contato próximo com os alunos e liberdade para desenvolverem jogos e brincadeiras em suas aulas, desta forma com a melhora da saúde mental dos estudantes, também haverá melhora no rendimento escolar.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Thaís Ferreira de Jesus (2016103220510249@ifgoiano.edu.br) on 2019-12-10T20:29:50Z No. of bitstreams: 1 tcc_Thaís Ferreira.docx: 648338 bytes, checksum: 5357947722da258731e8dd36d4d9d225 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Johnathan Diniz (johnathan.diniz@ifgoiano.edu.br) on 2019-12-11T09:58:49Z (GMT) No. of bitstreams: 1 tcc_Thaís Ferreira.docx: 648338 bytes, checksum: 5357947722da258731e8dd36d4d9d225 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-12-11T09:59:26Z (GMT). No. of bitstreams: 1 tcc_Thaís Ferreira.docx: 648338 bytes, checksum: 5357947722da258731e8dd36d4d9d225 (MD5) Previous issue date: 2019-10-11en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherInstituto Federal Goianopt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Cerespt_BR
dc.publisher.initialsIF Goianopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPrevenção. Lúdico. Escolapt_BR
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.titlePENSANDO A SAÚDE MENTAL DOS ESCOLARES POR MEIO DA LUDICIDADEpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
Appears in Collections:Licenciatura em Ciências Biológicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tcc_Thaís Ferreira de Jesus.pdf491,15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.