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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisor1Fortes, Gilmara Aparecida Corrêa-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2810965101712067pt_BR
dc.creatorSilva, Alex da-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/3566994012767339pt_BR
dc.date.accessioned2019-06-02T01:52:45Z-
dc.date.available2019-06-02T01:52:45Z-
dc.date.issued2019-04-25-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/417-
dc.description.abstractThe objective of this study was to verify the number of students from the CEPEM school and from where they came from (urban and rural) and the performance per year during 5 years of the Professor Eduardo Mancini State College (CEPEM) in the Municipality of Ipameri - GO . As a research methodology, school data from the years 2014 to 2018 were used for students from the sixth to the ninth year of primary education, and from the first to the third year of secondary education. The data were presented in Excel spreadsheets. The number of students was evaluated for each year of the research; the number of students on the afternoon shift; the number of students from the urban and rural areas; approval, disapproval, transfer, abandonment of urban and rural areas; number of students related to sex; and the type of transportation used by students in rural areas. The present research showed that the approval rate of CEPEM College students was 70% in 2014 and increased to 79.7% in 2018; the afternoon period showed a greater number of students; in all the years of the research it was verified that more than 43% of the enrolled students came from the rural area; these presented a higher percentage of approval, lower failure rate and lower number of students transferred, dropped out and evaded independently of the year of research; the number of male students reduced each year of the survey; the use of rural school transport increased 47% from the first year to the last of the survey; the vehicle most used in rural school transport was the Kombi.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo teve por objetivo verificar a quantidade de alunos do colégio CEPEM e de onde eram oriundos (zona urbana e rural) e o desempenho por ano durante 5 anos letivos do Colégio Estadual Professor Eduardo Mancini (CEPEM) do Município de Ipameri – GO. Como metodologia de pesquisa foi utilizado dados escolares do ano de 2014 à 2018 de alunos do sexto ao nono ano do ensino fundamental, e do primeiro ao terceiro ano do ensino médio. Os dados foram apresentados em planilhas do Excel. Foram avaliados o número de alunos por cada ano da pesquisa; a quantidade de alunos do turno vespertino; a quantidade de alunos oriundos da zona urbana e rural; aprovação, reprovação, transferidos, desistentes da zona urbana e rural; quantidade de alunos relacionado ao sexo; e o tipo de transporte utilizado pelos alunos da zona rural. A presente pesquisa mostrou que o índice de aprovação dos alunos do Colégio CEPEM era de 70% em 2014 e passou para 79,7% em 2018; o período vespertino apresentou maior quantidade de alunos; em todos os anos da pesquisa verificou-se que mais de 43% dos alunos matriculados vieram da zona rural; estes apresentaram maior porcentagem de aprovação, menor de reprovação e menor de alunos transferidos, desistentes e evadidos independente do ano de pesquisa; o número de alunos do sexo masculino reduziu a cada ano da pesquisa; a utilização do transporte escolar rural aumentou 47% do primeiro ano ao último da pesquisa; o veículo mais utilizado no transporte escolar rural era a Kombi.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Alex da Silva (2017112301630010@ifgoiano.edu.br) on 2019-06-01T14:06:09Z No. of bitstreams: 1 mon_especialização_Alex da Silva.pdf: 1911010 bytes, checksum: e1787bd82e87330c67de4fd36481a1f2 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Johnathan Diniz (johnathan.diniz@ifgoiano.edu.br) on 2019-06-02T01:51:19Z (GMT) No. of bitstreams: 1 mon_especialização_Alex da Silva.pdf: 1911010 bytes, checksum: e1787bd82e87330c67de4fd36481a1f2 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Johnathan Diniz (johnathan.diniz@ifgoiano.edu.br) on 2019-06-02T01:52:26Z (GMT) No. of bitstreams: 1 mon_especialização_Alex da Silva.pdf: 1911010 bytes, checksum: e1787bd82e87330c67de4fd36481a1f2 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-06-02T01:52:45Z (GMT). No. of bitstreams: 1 mon_especialização_Alex da Silva.pdf: 1911010 bytes, checksum: e1787bd82e87330c67de4fd36481a1f2 (MD5) Previous issue date: 2019-04-25en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherInstituto Federal Goianopt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Ipameript_BR
dc.publisher.initialsIF Goianopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectAlunospt_BR
dc.subjectAno letivopt_BR
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.titleA ESCOLA EM BENEFÍCIO DA POPULAÇÃO URBANA E RURALpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
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