Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/2780
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Silva, Olímpia Vaz dos Santos-
dc.contributor.advisor1Latteshttps://lattes.cnpq.br/9625281797706474pt_BR
dc.creatorBrito, Jarbas Alves de-
dc.creator.Latteshttps://lattes.cnpq.br/8401376081231048pt_BR
dc.date.accessioned2022-09-26T19:39:22Z-
dc.date.available2022-09-26-
dc.date.available2022-09-26T19:39:22Z-
dc.date.issued2022-09-10-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/2780-
dc.description.abstractThis study addressed youth and adult education and its challenges and possibilities, so it was guided by the following question: Are public policies aimed at Youth and Adult Education - EJA being consistent with the real needs presented by this target audience? Is the teaching staff in their daily practice achieving effectiveness in the actions performed? Thus, to seek to answer these questions, it was chosen as a major objective to reflect on the Education of Young People and Adults in the context of public policies developed and, the methodological path taken to achieve the objectives and reach an answer to the question presented was the bibliographic review and, whose information was collected in order to seek a basis and clarification if the public policies developed are meeting the real objectives and if they are really contemplating the target audience of EJA, being efficient and effective in their actions and purposes. In this way, the Google Scholar platform was chosen for data collection, a time frame was not defined and the descriptors used for the selection of articles were "youth, and adult education", "public policies", "youth education and adults, limits and possibilities”. “Education of young people and adults in teaching practice”. The search had a return of 35 articles, among which only 07 were selected because they were within the mentioned field of study. The study showed that much still needs to be done in relation to EJA so that it can really achieve its real goals. Keywords: Youth and Adult Education; Public Educational Policies; teaching practice.pt_BR
dc.description.resumoEste estudo abordou a educação de jovens e adultos e seus desafios e possiblidades, de forma que foi direcionado pelo seguinte questionamento: As políticas públicas destinadas a Educação de Jovens e Adultos – EJA estão sendo condizentes com as reais necessidades apresentadas por esse público alvo? O corpo docente em sua prática diária está conseguindo efetividade nas ações desempenhadas? Assim para buscar responder este questionamento elegeu-se como objetivo maior refletir sobre a Educação de Jovens e Adultos no contexto das políticas públicas desenvolvidas e, o caminho metodológico percorrido para alcançar os objetivos e chegar a uma resposta ao questionamento apresentado foi a revisão bibliográfica e, cuja informações coletadas foram no sentido de buscar embasamento e esclarecimento se as políticas públicas desenvolvidas estão indo de encontro aos reais objetivos e se estão realmente contemplando o público alvo da EJA, sendo eficientes e eficazes em suas ações e finalidades. Desta forma escolheu-se a plataforma do Google Acadêmico para a coleta de dados, não foi definido um recorte temporal e, os descritores usados para a seleção dos artigos foram “educação de jovens e adultos”, “políticas públicas”, “educação de jovens e adultos, limite e possibilidades”, “educação de jovens e adultos prática docente”. A busca teve um retorno de 35 artigos, dentre estes foram selecionados apenas 07 por estarem dentro do campo de estudo mencionado. O estudo permitiu visualizar que muito ainda preciso ser feito em relação a EJA para que ela consiga realmente alcançar os seus reais objetivos.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Jarbas Alves de Brito (jarbas.alves@estudante.ifgoiano.edu.br) on 2022-09-26T11:35:21Z No. of bitstreams: 1 Artigo Cientifico - JARBAS ALVES DE BRITO.pdf: 539880 bytes, checksum: 47e9d7b5b9125c2bac9d3b3779be5bcd (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Johnathan Diniz (johnathan.diniz@ifgoiano.edu.br) on 2022-09-26T19:32:33Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Artigo Cientifico - JARBAS ALVES DE BRITO.pdf: 539880 bytes, checksum: 47e9d7b5b9125c2bac9d3b3779be5bcd (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Johnathan Diniz (johnathan.diniz@ifgoiano.edu.br) on 2022-09-26T19:33:31Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Artigo Cientifico - JARBAS ALVES DE BRITO.pdf: 539880 bytes, checksum: 47e9d7b5b9125c2bac9d3b3779be5bcd (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2022-09-26T19:39:22Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Artigo Cientifico - JARBAS ALVES DE BRITO.pdf: 539880 bytes, checksum: 47e9d7b5b9125c2bac9d3b3779be5bcd (MD5) Previous issue date: 2022-09-10en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherInstituto Federal Goianopt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Iporápt_BR
dc.publisher.initialsIF Goianopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação de Jovens e Adultospt_BR
dc.subjectPolíticas Públicas Educacionaispt_BR
dc.subjectPrática docentept_BR
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEMpt_BR
dc.titleA EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS DESAFIOS E POSSIBILIDADESpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
Appears in Collections:Licenciatura em Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Artigo Cientifico - JARBAS ALVES DE BRITO.pdf527,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.