Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/3819
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Martins, Marccus Victor de Almeida | - |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/4449440198423893 | pt_BR |
dc.creator | Santos, Sarah Pereira dos | - |
dc.creator.Lattes | https://lattes.cnpq.br/0541923499908072 | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-08-08T18:37:57Z | - |
dc.date.available | 2023-08-08 | - |
dc.date.available | 2023-08-08T18:37:57Z | - |
dc.date.issued | 2023-06-23 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/3819 | - |
dc.description.abstract | This work has as its area of study the reforms that are underway in high school with the Law No. 13.415/2017, focusing on the changes that should occur within the subject of chemistry. In general, it aims to understand whether students and teachers of high school classes in state schools located in the city of Catalão-GO agree with such changes and whether they accept them. Specifically, we sought to understand if the changes proposed by the Law impact on the quality of teaching chemistry in high schools, as well as to observe if interdisciplinarity between chemistry/physics/biology is occurring. In this context, the results obtained through the forms applied in schools A and B lead us to understand that the New High School requires reflection and improvement in the way it is being implemented. Since the lack of integration between the disciplines of chemistry/physics/biology was evident, we propose here paths and strategies on how to build proposals for integrative projects within high school involving the disciplines of chemistry, physics, and biology. | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente trabalho tem como área de estudo as reformas que estão em tramitação no ensino médio com a Lei n.º 13.415/2017, com o enfoque nas mudanças que devem ocorrer dentro da disciplina de química. De modo geral, tem como objetivo compreender se os alunos e professores de turmas do ensino médio de escolas estaduais, localizadas na cidade de Catalão-GO estão de acordo com tais mudanças e se as acatam. De modo específico, buscou-se entender se as alterações propostas pela Lei impactam na qualidade do ensino de química dentro do ensino médio, além de observar se está ocorrendo a interdisciplinaridade entre química/física/biologia. Nesse contexto, os resultados levantados por meio dos formulários aplicados nas escolas A e B levam a entender que o Novo Ensino Médio necessita de reflexões e melhorias na forma que está sendo implementado. Como ficou evidente a ausência da integralização entre as disciplinas de química/física/biologia, propôs-se aqui percursos e estratégias de como construir propostas de projetos integradores dentro do ensino médio envolvendo as disciplinas de química, física e biologia. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Sarah Pereira dos Santos (sarah.santos@estudante.ifgoiano.edu.br) on 2023-08-08T13:43:33Z No. of bitstreams: 1 tcc _ Sarah Pereira dos Santos.pdf: 1719765 bytes, checksum: d2a458ceeaf8751d03aed66963e86ed5 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Hevellin Estrela (hevellin.estrela@ifgoiano.edu.br) on 2023-08-08T18:37:50Z (GMT) No. of bitstreams: 1 tcc _ Sarah Pereira dos Santos.pdf: 1719765 bytes, checksum: d2a458ceeaf8751d03aed66963e86ed5 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2023-08-08T18:37:57Z (GMT). No. of bitstreams: 1 tcc _ Sarah Pereira dos Santos.pdf: 1719765 bytes, checksum: d2a458ceeaf8751d03aed66963e86ed5 (MD5) Previous issue date: 2023-06-23 | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Instituto Federal Goiano | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Campus Catalão | pt_BR |
dc.publisher.initials | IF Goiano | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Mudanças; | pt_BR |
dc.subject | Novo Ensino Médio; | pt_BR |
dc.subject | Reforma | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO | pt_BR |
dc.title | A QUÍMICA NO NOVO ENSINO MÉDIO: COMO INTEGRAR COM OUTRAS ÁREAS | pt_BR |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso | pt_BR |
Appears in Collections: | Licenciatura em Ciências Naturais |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tcc _ Sarah Pereira dos Santos.pdf | 1,68 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.