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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisor1Aragão, Manoel-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6884779093016613pt_BR
dc.creatorSilva, Maria de Fátima Fernandes-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/6883421499131315pt_BR
dc.date.accessioned2022-12-21T14:19:53Z-
dc.date.available2022-12-19-
dc.date.available2022-12-21T14:19:53Z-
dc.date.issued2022-10-28-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/3275-
dc.description.abstractThe purpose of this article is to analyze how the literacy process took place during the pandemic, as it is a very important moment for the development of children, that is, it is the moment when they learn to read and write. In literacy, teaching work requires a careful look at what is happening, because it is a contact with very young children and most of the time they depend on this professional. It is also presented as a function of the teacher, the work with content that range from basic care to specific knowledge and elaborated in activities to be carried out by the child, meeting the objectives of the formation of the subject. The learning process takes place with the appropriation of content from human experience, from what your social group knows. The individual does not learn only at school, but also in the family, in contact with other people he considers significant. The construction of the literacy process is often carried by the imposition that reading and writing are an obligation within society. This process, for the child, must generate pleasure, so it needs to be done in a different way, respecting the limitations of the students and creating an environment in which learning is pleasurable, enjoyable and not an obligation.pt_BR
dc.description.resumoO objetivo deste artigo é analisar como se deu o processo de alfabetização durante a pandemia, pois é um momento muito importante para o desenvolvimento das crianças, ou seja, é o momento em que elas aprendem a ler e a escrever. Na alfabetização, o trabalho docente exige um olhar atento acerca do que se passa, por se tratar de um contato com crianças muito pequenas e na maioria das vezes dependem deste profissional. Também se apresenta como função do professor, o trabalho com conteúdo que abranjam desde cuidados básicos até conhecimentos específicos e elaborados em atividades a serem realizadas pela criança atendendo aos objetivos de formação do sujeito. O processo de aprendizagem acontece com a apropriação de conteúdo da experiência humana, daquilo que o seu grupo social conhece. O indivíduo não aprende somente na escola, mas também na família, em contato com outras pessoas que considera significativas. A construção do processo de alfabetização muitas vezes é carregada pela imposição de que a leitura e escrita são uma obrigação dentro da sociedade. Esse processo, para a criança deve gerar prazer, por isso ele precisa ser feito de forma diferenciada, respeitando as limitações dos alunos e criando um ambiente no qual aprender seja prazeroso, seja gostoso e não uma obrigação.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Maria de Fátima Fernandes da Silva (2018210221350016@ifgoiano.edu.br) on 2022-12-19T19:45:59Z No. of bitstreams: 1 tcc_Maria de Fátima Fernandes da Silva.pdf: 1269751 bytes, checksum: c70a76371ec4349e1b768f625ec3f95b (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Johnathan Diniz (johnathan.diniz@ifgoiano.edu.br) on 2022-12-21T14:08:10Z (GMT) No. of bitstreams: 1 tcc_Maria de Fátima Fernandes da Silva.pdf: 1269751 bytes, checksum: c70a76371ec4349e1b768f625ec3f95b (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Johnathan Diniz (johnathan.diniz@ifgoiano.edu.br) on 2022-12-21T14:08:30Z (GMT) No. of bitstreams: 1 tcc_Maria de Fátima Fernandes da Silva.pdf: 1269751 bytes, checksum: c70a76371ec4349e1b768f625ec3f95b (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2022-12-21T14:19:53Z (GMT). No. of bitstreams: 1 tcc_Maria de Fátima Fernandes da Silva.pdf: 1269751 bytes, checksum: c70a76371ec4349e1b768f625ec3f95b (MD5) Previous issue date: 2022-10-28en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherInstituto Federal Goianopt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Urutaípt_BR
dc.publisher.initialsIF Goianopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAnalisarpt_BR
dc.subjectPandemiapt_BR
dc.subjectFunçãopt_BR
dc.subjectProfessorpt_BR
dc.subjectConstruçãopt_BR
dc.subjectAnalyzept_BR
dc.subjectPandemicpt_BR
dc.subjectOccupationpt_BR
dc.subjectTeacherpt_BR
dc.subjectConstructionpt_BR
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.titleEDUCAÇÃO EM TEMPOS DE PANDEMIA NO PROCESSO DE ALFABETIZAÇÃOpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
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