Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/3177
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Andrade, Rosivânia da Silva-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/8388450058691001pt_BR
dc.creatorOliveira, Eveli Moreira-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/6329394153453375pt_BR
dc.date.accessioned2022-12-06T11:50:33Z-
dc.date.available2022-12-05-
dc.date.available2022-12-06T11:50:33Z-
dc.date.issued2022-09-19-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/3177-
dc.description.abstractThis study sought to address the importance of school spaces in the teaching learning process and aimed to analyze the influence of the school space in the teaching and learning process of students. For this, we started from the hypothesis that the environment can influence, in a positive way, the learning of an individual, therefore, it is believed that the space must be organized in a way that proposes several fields that stimulate and favor the child’s learning. Thus, this study was guided by the following question: What is the influence of the physical environment on learning? The research of qualitative nature, of the exploratory type, counted on the application of a questionnaire with teachers of the initial series of the Elementary School. From this, the study allowed to see the importance of the school space within the teaching learning process and the need for teachers to rethink the school space as a facilitator of the teaching and learning process. Keywords: Elementary School; Formal space; Teaching-learning.pt_BR
dc.description.resumoEste estudo buscou abordar a importância dos espaços escolares no processo de ensino aprendizagem e teve como objetivo de pesquisa analisar a influência do espaço escolar no processo de ensino e aprendizagem dos estudantes. Para isso, partiu-se da hipótese de que o ambiente pode influenciar, de forma positiva, o aprendizado de um indivíduo, logo, acredita-se que o espaço deve ser organizado de forma que proponha diversos campos que estimulem e favoreçam o aprendizado da criança. Dessa forma, este estudo foi norteado pelo seguinte questionamento: Qual a influência do ambiente físico na aprendizagem? A pesquisa de natureza qualitativa, do tipo exploratória, contou com a aplicação de um questionário com professores das séries iniciais do Ensino Fundamental. A partir disso, o estudo permitiu ver a importância do espaço escolar dentro do processo de ensino aprendizagem e a necessidade dos docentes de repensar o espaço escolar como facilitador do processo de ensino e aprendizagem.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Eveli Moreira de Oliveira (eveli.oliveira@estudante.ifgoiano.edu.br) on 2022-12-06T02:51:05Z No. of bitstreams: 1 DOCUMENTO PARA PUBLICAÇÃO EVELI MOREIRA.pdf: 707326 bytes, checksum: a5d6ed3727c5790cb386952c50439925 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Johnathan Diniz (johnathan.diniz@ifgoiano.edu.br) on 2022-12-06T11:49:50Z (GMT) No. of bitstreams: 1 DOCUMENTO PARA PUBLICAÇÃO EVELI MOREIRA.pdf: 707326 bytes, checksum: a5d6ed3727c5790cb386952c50439925 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Johnathan Diniz (johnathan.diniz@ifgoiano.edu.br) on 2022-12-06T11:50:19Z (GMT) No. of bitstreams: 1 DOCUMENTO PARA PUBLICAÇÃO EVELI MOREIRA.pdf: 707326 bytes, checksum: a5d6ed3727c5790cb386952c50439925 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2022-12-06T11:50:33Z (GMT). No. of bitstreams: 1 DOCUMENTO PARA PUBLICAÇÃO EVELI MOREIRA.pdf: 707326 bytes, checksum: a5d6ed3727c5790cb386952c50439925 (MD5) Previous issue date: 2022-09-19en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherInstituto Federal Goianopt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Iporápt_BR
dc.publisher.initialsIF Goianopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnsino Fundamentalpt_BR
dc.subjectEspaço formalpt_BR
dc.subjectEnsino-aprendizagempt_BR
dc.subject.cnpqCIENCIAS SOCIAIS APLICADASpt_BR
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEMpt_BR
dc.titleA IMPORTÂNCIA DO AMBIENTE ESCOLAR NO PROCESSO DE ENSINO E APRENDIZAGEMpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
Appears in Collections:Licenciatura em Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tcc_Eveli Moreira de Oliveira.pdf690,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.