Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/3138
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Mendes, Mariana-
dc.contributor.referee1Souza, Luciana-
dc.contributor.referee2Oliveira, Rafael-
dc.creatorBatista, Deisy-
dc.date.accessioned2022-11-28T13:57:25Z-
dc.date.available2022-11-24-
dc.date.available2022-11-28T13:57:25Z-
dc.date.issued2022-10-28-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/3138-
dc.description.abstractThis article aims to analyze how play, for children from 0 to 6 years old, can promote children's learning and what is the role of the teacher in this process of play, understanding that play can be one of the interesting ways to teach the child, because through From it, the child interacts, socializes and has the chance to create new horizons, becoming a reflective subject. To achieve our objective we will use as a methodological resource the bibliographic KISHIMOTO (2000; 2001), CUNHA (2000), WINNICOTT (1982). Using collected through technical texts, scientific publications, magazines, books and official documents related to the topic. Playing is the favorite activity of children having a fundamental role in their development, so the teacher must understand that it should not be used only for leisure, it brings great benefits in the learning process.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo tem como objetivo analisar como a brincadeira, de criança de 0 a 6 anos pode promover a aprendizagem infantil e qual o papel do professor nesse processo do brincar, compreendendo que a brincadeira pode ser uma da forma interessante de ensinar a criança, pois através dela a criança interage, socializa e tem a chance de criar novos horizontes tornando-se um sujeito reflexivo. Para alcançar o nosso objetivo usaremos como recurso metodológico o bibliográfico KISHIMOTO (2000; 2001), CUNHA (2000), WINNICOTT (1982). Usando coletadas através de textos técnicos, publicações científicas, revistas, livros e documentos oficiais relacionados ao tema. A brincadeira é a atividade favorita das crianças possuindo um papel fundamental no seu desenvolvimento, por isso o professor deve compreender que ela não deve ser usada somente para o lazer, ela traz grandes benefícios no processo de aprendizagem.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Deisy Terezinha Batista (deisy.batista@estudante.ifgoiano.edu.br) on 2022-11-27T04:28:34Z No. of bitstreams: 1 Deisy-Batista-Repositorio.pdf: 530530 bytes, checksum: c1686fc7645a6456c961af152494dddb (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Hevellin Estrela (hevellin.estrela@ifgoiano.edu.br) on 2022-11-28T13:57:13Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Deisy-Batista-Repositorio.pdf: 530530 bytes, checksum: c1686fc7645a6456c961af152494dddb (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Hevellin Estrela (hevellin.estrela@ifgoiano.edu.br) on 2022-11-28T13:57:19Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Deisy-Batista-Repositorio.pdf: 530530 bytes, checksum: c1686fc7645a6456c961af152494dddb (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2022-11-28T13:57:25Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Deisy-Batista-Repositorio.pdf: 530530 bytes, checksum: c1686fc7645a6456c961af152494dddb (MD5) Previous issue date: 2022-10-28en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherInstituto Federal Goianopt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Urutaípt_BR
dc.publisher.initialsIF Goianopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectBrincar. Aprendizagem. Educação Infantil. Desenvolvimento.pt_BR
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.titleO BRINCAR NA EDUCAÇÃO INFANTIL E O PAPEL DO PROFESSORpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
Appears in Collections:Licenciatura em Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Deisy-Batista-Repositorio.pdf518,1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.