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dc.creatorSantos, Kamilla Fernanda Ananias-
dc.date.accessioned2022-11-10T20:01:22Z-
dc.date.available2022-11-10-
dc.date.available2022-11-10T20:01:22Z-
dc.date.issued2022-11-10-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/2955-
dc.description.abstractThis work aims to conceptualize what low vision is, its physiological origin and the barriers, encountered by teachers to meet the special educational needs of these students in the regular classroom, in regular education, being guided by bibliographic research carried out by scholars of the subject in question. It is worth mentioning that due to the pandemic that has been faced since 2019, much of the data reported in this document has a purely theoretical reference, in view of this, the present article presents its development of a qualitative nature. To this end, bibliographic reviews were carried out on relevant topics, which involve inclusive education in the historical context and in the present day, contextualizing a brief trajectory of Brazilian legislation. The theme Visual Impairment, its concepts and causes, as well as the importance of a school having teachers prepared to serve students with special needs will be exposed, as well as the use of assistive technologies in the classroom. From the results obtained, it is possible to become aware of how important the participation of teachers is in the inclusion of students with disabilities in the basic education network, since, even though there are laws that guarantee rights to students with disabilities in schools, there are still barriers to be transposed.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho visa conceituar o que é a baixa visão, sua origem fisiológica e as barreiras encontradas pelos professores para atender as necessidades educacionais especiais desses alunos na classe regular, no ensino regular, sendo orientado por pesquisas bibliográficas realizadas por estudiosos do assunto em questão. Vale ressaltar, que devido a pandemia que vem sendo enfrentada desde 2019, grande parte dos dados relatados neste documento têm referencial puramente teórico. À vista disso, o presente artigo apresenta seu desenvolvimento de natureza qualitativa. Para tal, foram realizadas revisões bibliográficas sobre temas relevantes, que envolvem a educação inclusiva no contexto histórico e nos dias atuais, contextualizando uma breve trajetória da legislação brasileira. O tema Deficiência Visual, seus conceitos e causas, e também sobre a importância de uma escola dispor de professores preparados para atender alunos com necessidades especiais será exposto, bem como o uso de tecnologias assistivas em sala de aula. A partir dos resultados obtidos é possível tomar ciência do quão importante é a participação dos professores na inclusão do aluno com deficiência na rede básica de ensino, visto que, por mais que existam legislações que assegurem direitos aos alunos com deficiência nas escolas, ainda existem barreiras a ser transpostas.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Kamilla Fernanda Ananias Santos (kamilla.fernanda@estudante.ifgoiano.edu.br) on 2022-11-10T18:13:20Z No. of bitstreams: 1 Kamilla Fernanda Repositório.pdf: 1074941 bytes, checksum: 020b23d63456feb6133b9e73100d9662 (MD5)en
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dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Julio Heber Camargo Silva (julio.heber@ifgoiano.edu.br) on 2022-11-10T20:01:03Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Kamilla Fernanda Repositório.pdf: 1074941 bytes, checksum: 020b23d63456feb6133b9e73100d9662 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2022-11-10T20:01:22Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Kamilla Fernanda Repositório.pdf: 1074941 bytes, checksum: 020b23d63456feb6133b9e73100d9662 (MD5) Previous issue date: 2022-11-10en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherInstituto Federal Goianopt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initialsIF Goianopt_BR
dc.relation.ispartofA INCLUSÃO DE ALUNOS COM DEFICIENCIA VISUAL NA REDE PÚBLICApt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectDeficiência Visualpt_BR
dc.subjectInclusãopt_BR
dc.subjectAcuidade Visualpt_BR
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANASpt_BR
dc.titleA INCLUSÃO DE ALUNOS COM DEFICIÊNCIA VISUAL NA REDE PÚBLICApt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
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