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dc.contributor.advisor1Andrade, Rosivânia da Silva-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/8388450058691001pt_BR
dc.contributor.advisor-co1Viana, Diego Carvalho-
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dc.contributor.referee1Andrade, Rosivânia da Silva-
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dc.contributor.referee2Viana, Diego Carvalho-
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dc.contributor.referee3Gomes, Graciele Maria Coelho de Andrade-
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dc.creatorLopes, Andréia Silva-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/2983703006933478pt_BR
dc.date.accessioned2022-10-11T01:12:13Z-
dc.date.available2022-10-09-
dc.date.available2022-10-11T01:12:13Z-
dc.date.issued2022-09-19-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/2836-
dc.description.abstractThis paper proposes a reflection on the inclusion of students with visual impairment in high school classrooms. The work aims to show how the use of the device OrCam MyEye 2 improved the quality of teaching for students with visual impairment. It is a revolutionary, voice-activated device that attaches itself to virtually any pair of glasses. It can instantly read text from a book, a smartphone screen or any other surface, recognize faces and help you shop alone. The study methodology was documentary research, in which documents were analyzed with the laws that support students with visual impairment, as well as the initiative of the Government of the State of Goiás regarding the insertion of a glasses (device OrCam MyEye 2) that helps visually impaired children read. Keywords: inclusive education. visual impairment. high school.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho propõe uma reflexão acerca da inclusão de alunos com deficiência visual nas salas de aula do Ensino Médio. O trabalho tem como objetivo mostrar como o uso do dispositivo OrCam MyEye 2 melhorou a qualidade do ensino para os alunos com deficiência visual. Trata-se de um dispositivo revolucionário, ativado por voz, que se anexa, a praticamente, quaisquer óculos. Ele pode ler instantaneamente um texto de um livro, da tela de um smartphone ou de qualquer outra superfície, reconhecer rostos e ajudar a fazer compras sozinho. A metodologia de estudo foi a pesquisa documental, em que foram analisados documentos com as leis que amparam os alunos com deficiência visual, bem como a iniciativa do Governo do Estado de Goiás quanto a inserção de um óculo (dispositivo OrCam MyEye 2) que ajuda as crianças com deficiência visual a ler.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Andreia Silva Lopes (andreia.lopes@estudante.ifgoiano.edu.br) on 2022-10-09T18:15:26Z No. of bitstreams: 1 TCC Andréia Silva Lopes .pdf: 1073100 bytes, checksum: 4c05d2cff7da705fad9932400f3b9b0c (MD5)en
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dc.languageporpt_BR
dc.publisherInstituto Federal Goianopt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Iporápt_BR
dc.publisher.initialsIF Goianopt_BR
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dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação inclusivapt_BR
dc.subjectDeficiência visualpt_BR
dc.subjectEnsino Médiopt_BR
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.titleCONTRIBUIÇÕES DO DISPOSITIVO ORCAM MYEYE 2 PARA INCLUSÃO DE PESSOAS COM DEFICIÊNCIA VISUAL NA EDUCAÇÃO: UM ESTUDO NO MUNICÍPIO DE SANTA HELENA DE GOIÁSpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
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