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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisor1Pinheiro, Diego-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/0272401401068579pt_BR
dc.creatorOliveira, Maria-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/0808404336156914pt_BR
dc.date.accessioned2022-11-14T20:13:15Z-
dc.date.available2022-11-13-
dc.date.available2022-11-14T20:13:15Z-
dc.date.issued22-10-26-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ifgoiano.edu.br/handle/prefix/2985-
dc.description.abstractThis study presents an approach to the return to school through Youth and Adult Education (YAE), as well as all the difficulties faced by students and teachers in the search for inclusion of all those who, for some reason, had to abandon school in a certain period. The paper will cover the history of Youth and Adult Education up to the present day; the social inequalities that lead to school abandonment; as well as the entire process that the school goes through to include those who have been left out of education. The methodology used in this article is based on bibliographic and documentary research, resorting to a variety of sources, from the most common to the most diverse, in an attempt to give veracity to what the theme proposes. The construction of this article allows many people to have a different perception of this modality, which aims much more than breaking with social inequalities, because in this modality, it is possible to restore dignity through the search for knowledge, considering that it is a right for all, universally defended as a human right, and fits within a context of social inclusion.pt_BR
dc.description.resumoO presente estudo apresenta uma abordagem quanto ao retorno escolar pela modalidade de Educação de Jovens e Adultos (EJA), bem como, todas as dificuldades enfrentadas por alunos e professores na busca de incluir todos àqueles que por algum motivo tiveram que abandonar a escola em determinado período. O trabalho abordará o histórico da EJA até os dias atuais; as desigualdades sociais que acarretam no abandono escolar; assim como, todo o processo que a escola faz para incluir àqueles que ficaram a margem da educação. A metodologia utilizada neste, se fez por meio das pesquisas bibliográficas e documentais, recorrendo a variadas fontes, desde as mais usuais, até as mais diversificadas, na busca de dar veracidade ao que propõe o tema. A construção desse artigo permite que muitos tenham uma percepção diferente quanto esta modalidade, que visa muito mais que romper com as desigualdades sociais, pois nesta, é possível devolver a dignidade pela busca do conhecimento, considerando que é um direito de todos, universalmente defendido como um direito humano e cabe dentro de um contexto de inclusão social.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Maria Oliveira da Conceição Dourado (maria.dourado@estudante.ifgoiano.edu.br) on 2022-11-13T16:33:05Z No. of bitstreams: 1 Documento.pdf: 1425069 bytes, checksum: df1d270bcd2b29cc1243ffad54f2b0ea (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Johnathan Diniz (johnathan.diniz@ifgoiano.edu.br) on 2022-11-14T20:09:05Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Documento.pdf: 1425069 bytes, checksum: df1d270bcd2b29cc1243ffad54f2b0ea (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2022-11-14T20:13:15Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Documento.pdf: 1425069 bytes, checksum: df1d270bcd2b29cc1243ffad54f2b0ea (MD5) Previous issue date: 22-10-26en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherInstituto Federal Goianopt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCampus Iporápt_BR
dc.publisher.initialsIF Goianopt_BR
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dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectDesigualdadespt_BR
dc.subjectEducação de Jovens e Adultospt_BR
dc.subjectInclusão Socialpt_BR
dc.subjectRetornopt_BR
dc.subject.cnpqCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.titleRETORNO A ESCOLA: OS DESAFIOS DA EJA DIANTE DA INCLUSÃO SOCIOEDUCACIONAL NO BRASILpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
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